Psychologická péče pro
Děti a dospívající
Můj přístup
Vztah s klientem je pro mě klíčovím prvkem k úspěchu v terapii. Pracuji nedirektivně, to znaméná že sleduji potřeby klienta a přizpůsobuji se na to v terapii. S využitím různých terapeutických metod a technik je po čase znát osobní růst. Tento růst se může týkat pocitů, socialních dovedeností, vztahů, chování, vhledu a zpracování nepříjemních zážitků. Pracuji z celým systémem. Práce s rodičem nebo pěčovatelem je duležitá pro úspěšnou terapii. Nabízím individuální terapii pro děti a dospívající, rodičovské poradenství, rodinnou terapii, které se zaměřují na specifické potřeby a výzvy, kterým čelí. Každý terapeutický přístup je individuálně přizpůsoben potřebám klienta, a cílem je vytvořit bezpečné a podpůrné prostředí pro jejich osobní růst a dobrovolné sebepoznání.
Nejčastější přístupy a techniky které používám:
- Ne-direktivní terapie hrou: Hračky jsou jako slova a hra je jako jazyk pro děti. Zkrz hru můžu efektivně navázat kontakt s dětmi, porozumět jejich vnitřnímu světu a usnadnit pozitivní změny. Tento přístup ctí jedinečné vývojové potřeby dětí a poskytuje silnou cestu k terapeutické intervenci.
- Non-verbální techniky a creativní přístupy : vyjádření a zpracování pocitů přes malování, pískoviště, dramatizace, hraní rolí. Všechny techniky vedu ne direktivním přístupem. To znamená že sleduju potřeby dítěte a podle toho se přispůsobuji.
- Tělo: Nácvik různých relaxačních technik, přispůsobeních na vývoj a osobnost jedince. Například techniky na uzemnění, spojení mysli s tělem a mindfullness.
- ACT: terapie přijetí a odhodlání.
- SFT: terapie zaměřená na řešení, i možnost poskytnout program Kids”Skills.
- Trauma terapie: EMDR, imaginární rescripce pro dospívající. Pro mladší děti nabízím možnost zpracování traumatu zkrz terapie hrou.
- Edukace: vysvětluji vše o emocích, chování, psychickém fungovaní, osobní péče, vztazých, sociálních situacích.
Jaký je postup?
První konzultace je jenom s rodiči. Během úvodní rodičovské konzultace se dohodnou terapeutické cíle, očekávání a frekvence sezení. Druhé sezení přijde dítě, či dospívající a terapie začíná. Druhé sezení většinou doporučuji 1 nebo 2 týdny po prvním. Časem se může délka mezi sezeními postupně prodlužovat. Zapojění rodičů do terapie je důležitý a rodičovské konzultace jsou součástí terapií s dětma a dospívajícíma. Terapie je proces, takže časem uvidíte až změny. Jako dopněk k terapii mohu poskytnout pracovní listy a cvičení na doma.
Jaké změny mohy cítit nebo pozorovat?
- Přijít na jádro problému
- Změny chování
- Změny v komunikaci
- Lepší vztahy
- Zpracování emocích a pochopení sebe a druhých
- Vyšší sebevědomí
- Zlepšení v sociálních schopností
- Cítit se psychicky lepší
- Nové schopnosti na vyrovnávání se ze stresem